23." Specjaliści"

 
Byłem rolnikiem, dla innych wzorem
A dzisiaj, Boże poratuj
Zachciało mi się stawiać oborę
Ze ściano prefabrykatów.

Ze spółdzielczymi budowlańcami
Umowę przeto spisałem
Treść jej czytając, szczęście bez granie
Jak w noc poślubną doznałem

 - My ci zrobimy ósmy cud świata –
Prezes spółdzielni mnie mamił
-Bo w budowaniu z prefabrykatów
Ręczymy za to prywatny słowem
Jesteśmy specjalistami!

Ze "Złotej Wiechy" pierwszą nagrodę
Złapiesz za ową oborę !
Oraz spółdzielni honorem !

I postawili te cztery ściany,
A każda „wolno stojąca”
Dach nowoczesny, czyli łamany
Na każdej krokwi i złączach

Lecz w każdym kącie szpary na wylot…
Więc pytam : - Co to takiego ?
Spece tłumaczą : - Wentylacja
Według systemu polskiego.

Zamiast podłogi – kratę zrobili
By krowy stały bez ściółki.
Krowy się kładły i moi mili-
Pourywały se dójki.

Tak to się spece spisali w dechę,
Że każdy z nas ma korzyści :
Ja na oborze daj Boże wiechę,
A złoto specjaliści